dinsdag 2 juni 2015

Korte ritten - de uitdaging

Eergisteren las ik de uitdaging van Justina Maria Louisa en ik voelde me onmiddellijk aangesproken.
Bij Dagen zonder vlees of andere uitdagingen heb ik vaak wel zin, maar geef ik het even vaak al bij voorbaat op. Hoewel de man des huizes vegetariër was tot iets na de geboorte van de zoon en ik al die jaren amper vlees at, geraken we er daar niet meer. De motivatie lijkt op, het gezeur van de kindjes over veggieburgers klinkt luider dan de motivatie.

Maar fietsen is anders. Fietsen doen de kindjes graag, geen problemen daar.
Eerst woonden we in centrum Leuven, dan op wandelafstand en nu is het toch al het handigst om de fiets te nemen.  We hebben lang en hard gezocht om een huis te vinden op fietsafstand van de stad en al wat ze te bieden heeft. Het zou dus al te gek zijn om voor alles in de auto te springen terwijl het stadscentrum op amper 3km van de deur is.  En toch nog net iets te vaak doen we het toch. Tochtje naar de bib, mmm, al die zware boeken, hop snel naar het filiaal met parking.  Naailes, al die spulletjes mee te slepen, hop snel met de auto, er is toch een parking.

Reden genoeg dus om toch mee te doen aan Mijn korte ritten. We zijn niet slecht bezig, de kindjes gaan dagelijks met de fiets naar school, vele korte ritten doen we al met de fiets, maar het kan beter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten