vrijdag 3 april 2015

De trui waar alles mis aan ging

Terwijl we op de zon wachten om buiten foto's te kunnen nemen van de zomerspullen die intussen klaar zijn, maar nog niet gedragen kunnen worden, toon ik hier nog even de "miskleun van de winter". 

De bedoeling was om een soort souspull te maken. Tot zover het plan. 
Ik begon met het overnemen van een t-shirtpatroontje uit een Ottobre, maar bij gebrek aan model in de buurt koos ik een maat of 2 te groot. Bij de eerste pasbeurt bleken zowel lijfje als mouwen een centimeter of 10 te lang.  Van beide knipte ik dan maar een stevige strook af en maakte er boorden van. 

Toen het tijd was voor de kraag schatte ik de lengte van de nek op zijn beurt ook helemaal fout in, zodat ze nu een gezellig warm uitziende kraag heeft, die mooi aansluit, maar zeker en vast niet aan een souspull doet denken.  


Als ze hem aanheeft ziet hij er vooral erg gezellig warm uit en hij werd al best veel gedragen. Gelukkig was het een testje, met een restje stof uit een ver verleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten