zaterdag 14 februari 2015

Ninja

Zo net voor de krokusvakantie is er natuurlijk carnaval op school en traditioneel voorzien we dan een nieuw verkleedpak. Deze stof lag hier al enkele jaren klaar, maar ik zag niet direct hoe het bovenstuk er moest gaan uitzien. Ik had aan iets met brede gewatteerde schouders gedacht, maar daar wilde mijn kleine ninja niks van weten. 


De broek maakte ik naar het zelfde patroon van eerdere verkleedpakken.  Voor het vestje nam ik een oud t-shirt van de echtgenoot, knipte er een heel stuk af onderaan, maakte de armsgaten kleiner, sneed het voorpand door en maakte er kruisende panden van. Van wat ik aan de onderkant van het t-shirt afknipte maakte ik lange banden om het vestje dicht te knopen rond de taille.  En de reclameprints werkte ik weg met stukjes ninjastof. 
Hij vind het vestje absoluut geweldig en niets is leuker dan een tevreden kleine ninja!


Stof: Pauli
Oud t-shirt

1 opmerking: