donderdag 6 december 2012

De penseelrol


Heb ik u al verteld dat ik hier in de verste verte niet de meest creatieve mens in huis ben?
De echtgenoot maakte dit jaar de overstap van potloden naar penselen. En voor het eerst vroeg hij om iets voor hem te maken. Dat was toch onmogelijk te weigeren?
Er waren een paar kleine hindernissen op het parcours. Bij het gebruik van olieverf komt white spirit kijken en verder worden de penselen ingesmeerd met vaseline. Vooral de white spirit baarde mij zorgen, want vettigheid, tja dat is vettigheid. Na een testje met een restje besloot ik het er toch maar op te wagen.
Het deel waar de penseelharen de stof raken is een lichte toile cirée, de rest is gewoon katoen.

Ik bestudeerde de potloodrollen op diverse blogs. Zocht verder naar het model dat de voorkeur van de echtgenoot had en kwam hier uit.
Het was mijn bedoeling om ook deze rol van biais te voorzien, maar wat ik in voorraad had bleek te smal. Maar rood overlockt vind ik nog zo lelijk niet. U wel? Het is namelijk nog niet te laat om dat nog aan te passen...

De linten maakte ik zelf volgens de methode van de overlockles en bij deze kan ik u meedelen dat de truc voor het keren ook werkt met gewoon katoen.

Toile cirée: stoffenspectakel
Katoen: Ikea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten