woensdag 26 december 2012

Clowntje

Terwijl we nog bezig zijn met de eindejaarsfestiviteiten denken we al vooruit naar het volgende feest: carnaval.
Onze kleine jongedame had nog geen eigen verkleedkleding, enkel afdragertjes van haar broer. Nu moet je weten dat ik mijn naaimachine enkele jaren geleden kocht om er broeken mee in te korten en misschien af en toe eens een verkleedkostuumpje te kunnen maken, dus toen ik dit stofje zag moest ik dat laatste wel doen.
Het stofje vond ik een tijdje terug bij het verlaten van de stoffenwinkel in het promorek. Ik had al alles afgerekend, maar het riep zo hard "clowntje" naar mij, dat ik nog maar eens binnengegaan ben.
Hebben jullie de knoop gezien? 

Voor de broek gebruikte ik een heel eenvoudig patroon afkomstig uit de carnavalskleding van knipmode 02/2012, dat ik vervolgens nog wat verkleinde met behulp van een passende broek.
In het vestje herkent u waarschijnlijk de zsazsazilet.

 Bollenstof: Pauli
Binnenkant zilet: Ikea
Knoop: Veritas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten