woensdag 9 mei 2012

Een hele kip

Op woensdag ben ik thuis met de kids en dan kook ik wel eens iets. Geen spectaculaire dingen hoor, op originele recepten moet je hier niet wachten, daarvoor ga ik liever uit eten.
Meestal gaat het om een grote ketel spaghettisaus of een potje stoofvlees. Maar vandaag was het een hele kip. De zoon is daar gek op. Het begint met de boter die hij in haar poep mag steken en het eindigt bij het afkloven van een bot en het smullen van al dat vel.
Een spit heb ik niet, dus ik leg ze gewoon in een ovenschotel en draai ze eens halfweg de gaartijd en dat werkt gewoon.


Boter in de schaal, scheutje olie over de kip, niet te zuinig met de kruiden en een uurtje aan 180 °C, meer moet dat niet zijn.

Van het resultaat is er geen foto, daarvoor waren de wolfjes te hongerig. Maar zo een kip op tafel, daar worden wij hier vrolijk van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten